sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Ihana olla yhdessä!

Olipa ihana ylläri aamulla, kun mies pisti viestiä, että hän on lähdössä viikonloppureissultaan kotiin päin. Olin silloin vielä sängyssä loikoilemassa, koska katselin tv:tä myöhään illalla ja yritin unohtaa vauvahaaveet hetkeksi. Mies saapuikin kotiin, kun olin aamupalaa syömässä ja oli ihana nähdä hänet taas. Olemma olleet vain harvoin seurusteluaikanamme erossa (jos ei lasketa joitain kuukausia, kun minä asuin muualla opiskelujen vuoksi). Onneksi yksinäistä minua lämmitti öisin peiton alle laittamani kaurapussi, jonka olin käyttänyt mikrossa. Ihan huippu kylmille jaloille!

Juteltiin siinä kuulumisia jonkin aikaa ja mies otti vauva-asiat puheeksi! Yleensä se olen minä, joka näistä asioista aloittaa keskustelun, joten tämä oli uutta. Hän kertoi, että moni hänen ystävänsä, joka on yrittänyt lasta, on saanut kuulla tulevansa isäksi heti ensimmäisestä yrityksestä. Arvelin, että häntä kaivelee se, että me emme ole vielä onnistuneet puolen vuoden yrityksestä huolimatta. Kerroin hänelle, että minulla on niin pitkä kierto, että raskautuminen on vaikeaa. Täytyy vain jatkaa yrittämistä ja kyllä se vielä joskus tärpppää meillekin. Pitää kyllä niin paikkansa sanonta: lapsia ei tehdä vaan ne saadaan. Vähän vitsiksi vielä heitin, että turhaan olemme maksaneet kalliista ehkäisystä vuosikaudet, kun minulla on luomuehkäisy sisäänrakennettuna. Mies hymyili ja nyökytteli.

Päätettiin siinä keskustelun päätteeksi vielä hieman antaa läheisyyttä toisillemme, jos tiedätte mitä tarkoitan. Oli ollut ikävä! Ja kerrankin tuntui, että pystyin rentoutumaan ja unohtamaan vauvahaaveet sekä nauttimaan kumppanistani täysin. Välillä petipuuhat ovat tuntuneet suorittamiselta, kun on ollut ovulaatiofiilis. Rentoutumiseen auttoi, etten enää usko, että voisin raskautua tästä kierrosta, joten osasi nauttia eri tavalla, kun ei ole suuria odotuksia.

Ei vieläkään merkkejä kuukautisista! Ja aiemmin tuntemani alavatsan nippailut ovat totaalisesti kadonneet. Epäilen, että ne olivat vauvakuumeen tuotoksia. Huomenna soitan terveyskeskukseen ja varaan ajan lääkärin juttusille. Jännittää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti